Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (4)
Пошуковий запит: (<.>A=Гудовсек О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5

      
Категорія:    
1.

Гудовсек О. А. 
Становлення і розвиток естетичного виховання учнів у позашкільних закладах України (1954 - 1991 рр.) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / О. А. Гудовсек; Рівнен. держ. гуманіт. ун-т. - Рівне, 2011. - 20 c. - укp.

Розкрито сутність та зміст естетичного виховання (ЕВ) в сучасних позашкільних закладах (ПШЗ) у філософському, соціально-педагогічному, історико-педагогічному та психологічному контекстах. Досліджено генезу становлення ЕВ в ПШЗ України, обгрунтовано періодизацію розвитку ЕВ в ПШЗ у 1954 - 1991 рр. Проаналізовано становлення номенклатури ПШЗ УРСР даного періоду, визначено їх структуру, роль та місце закладів художньо-естетичного спрямування. Виділено основні концепції, теоретичні підходи до ЕВ учнів у ПШЗ. Розкрито специфіку змісту, форм, методів ЕВ учнів у ПШЗ досліджуваного періоду. Охарактеризовано роль ЕВ у становленні особистості в ПШЗ радянського періоду в контексті сучасної концепції позашкільної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)63 + Ч421.385.35

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА377801 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Гудовсек О. 
Історико-педагогічні передумови розвитку естетичного виховання в Україні / О. Гудовсек // Нова пед. думка. - 2010. - № 3. - С. 120-123. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Досліджено засади формування естетичного виховання (ЕВ) дітей та підлітків. Розширено уявлення про тенденції вивчення проблеми ЕВ. Відзначено, що протягом тривалого часу існували дискусії щодо природи і сутності ЕВ, визначення його понятійно-термінологічного апарату і змісту. Указано на те, що ЕВ має сприяти формуванню творчо активної особистості, здатної жити і творити за законами краси. З'ясовано, що у ХVІІІ - ХХ ст. педагогіка не мала усталених єдиних понять, принципів організації процесу ЕВ дітей та підлітків і перебувала на етапі пошуків і досліджень, у наукових розробках відзначалася педагогічна доцільність ЕВ у формуванні особистості, але іноді не було чіткого розмежування у розумінні понять ЕВ й художнього виховання, естетичної і художньої освіти дітей та підлітків, а головним засобом ЕВ проголошувалися різні види мистецтва (музика, образотворче та театральне мистецтво тощо).

Исследованы основы формирования эстетического воспитания (ЭВ) детей и подростков. Расширено представление о тенденциях изучения проблемы ЭВ. Отмечено, что в течение длительного времени существовали дискуссии относительно природы и сущности ЭВ, определения его понятийно-терминологического аппарата и содержания. Указано на то, что ЭВ должно способствовать формированию творчески активной личности, способной жить и творить по законам красоты. Выяснено, что в XVIII - ХХ вв. педагогика не имела устоявшихся единых понятий, принципов организации процесса ЭВ детей и подростков и находилась на этапе поисков и исследований, в научных разработках отмечалась педагогическая целесообразность ЭВ в формировании личности, но иногда не было четкого разграничения в понимании понятий ЭВ и художественного воспитания, эстетического и художественного образования детей и подростков, а главным средством ЭВ провозглашались различные виды искусства (музыка, изобразительное и театральное искусство и т.д.).

In the article investigational evolution of interpretation of concept Уaesthetically beautiful educationФ, different approaches of determination of maintenance of aesthetically beautiful education are considered of the different stages of historical.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Гудовсек О. 
Роль педагога позашкільної освіти в естетичному вихованні школярів / О. Гудовсек // Нова пед. думка. - 2009. - № 3. - С. 96-98. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Визначено та охарактеризовано основні функції, необхідні педагогу позашкільної освіти в естетичному вихованні дітей. На базі сучасних досліджень педагогіки та психології, проаналізовано основні компоненти, необхідні як для загального культурного розвитку педагога позашкільного закладу, так і для його естетико-педагогічної діяльності: інформаційно-орієнтований, комунікативний, конструктивно організований, мобілізаційний, естетично-виховний. Теоретична підготовка фахівця має включати знання в області естетичних наук, методик викладання даних предметів. Спеціальна художньо-практична підготовка педагогів позашкільних закладів освіти має бути спрямована на розвиток знань, умінь і навичок з різних видів художньо-творчої діяльності; ознайомлення дітей з різними видами мистецтва, розвиток їх творчих здібностей, уміння організувати творчу діяльність дітей у різноманітних формах художньо-естетичної діяльності.

Определены и охарактеризованы основные функции, необходимые педагогу внешкольного образования в эстетическом воспитании детей. На базе современных исследований педагогики и психологии, проанализированы основные компоненты, необходимые как для общего культурного развития педагога внешкольного учреждения, так и для его эстетико-педагогической деятельности: информационно-ориентированный, коммуникативный, конструктивно организованный, мобилизационный, эстетически-воспитательный. Теоретическая подготовка специалиста должна включать знания в области эстетических наук, методик преподавания данных предметов. Специальная художественно-практическая подготовка педагогов внешкольных учреждений образования должна быть направлена на развитие знаний, умений и навыков в различных видах художественно-творческой деятельности; ознакомление детей с разными видами искусства, развитие их творческих способностей, умение организовать творческую деятельность детей в различных формах художественно-эстетической деятельности.

Identified and characterized the basic functions needed teacher of adult education in the aesthetic education of children. On the basis of modern studies of Pedagogy and Psychology, analyzed the basic components necessary for both the general culturaldevelopment of the teacher-school institutions, and for its aesthetic and educational activities: information-oriented, communicative, structurally organized, mobilization, aesthetic and educational. Theoretical training must include knowledge in the field of aesthetic science, teaching methods of data objects. Special artistic and practical training of teachers of non-school education should be aimed at developing knowledge and skills in a variety of artistic and creative activities; familiarize children with different types of art, develop their creative abilities, the ability to organize creative activities of children in various forms of artistic and aesthetic activities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.35

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Гудовсек О. А. 
Розвиток естетичного виховання у позашкільних закладах України (1954 - 1968 рр.) / О. А. Гудовсек // Педагогіка вищ. та серед. шк. : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 28. - С. 27-33. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Зазначено, що система позашкільних закладів України розвивалась як міжвідомча та міжгалузева (одна частина підпорядковувалась Міністерству освіти, інша - Міністерству культури, і частина - профспілковим організаціям). Основними завданнями гуртків естетичного спрямування були: розвиток художніх здібностей учасників гуртків, формування інтересу до різних видів мистецтва, організація культурного відпочинку дітей. Серед гуртків естетичного спрямування найбільш поширеними були хореографічні, хорові та музичні. Відзначено, що в досліджуваний період у закладах позашкільної освіти спостерігалося захоплення масовими формами роботи з естетичного виховання, особливо святами, концертами, які були, по суті, популяризацією державної політики тих років.

Отмечено, что система внешкольных учреждений Украины развивалась как межведомственная и межотраслевая (одна часть была в подчинении Министерства образования, другая - Министерства культуры, и часть - профсоюзных организаций). Основными заданиями кружков эстетического направления были: развитие художественных способностей участников кружков, формирование интереса к разным видам искусства, организация культурного отдыха детей. Среди кружков эстетического направления наиболее распространенными были хореографические, хоровые и музыкальные. Отмечено, что в исследуемый период в учреждениях внешкольного образования наблюдалось увлечение массовыми формами работы по эстетическому воспитанию, особенно праздниками, концертами, которые были, по сути, популяризацией государственной политики тех лет.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6 + Ч421.355 + Ч421.382

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70936 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Гудовсек О. А. 
Становлення позашкільної освіти на Рівненщині: міський Палац дітей та молоді / О. А. Гудовсек // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2007. - Вип. 36. - С. 142-144. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Досліджено процес зародження позашкільної освіти в Рівному. Висвітлено історію Палацу дітей та молоді. Проаналізовано структуру закладу, зміст його роботи на різних етапах існування.

Исследован процесс зарождения внешкольного образования в Ровно. Освещена история Дворца детей и молодежи. Проанализирована структура заведения, содержание его работы на разных этапах.

The article analyzes the origin of Rivne out-of-school education. In particular, the author describes the history of the city Children and Youth Palace. The structure of the establishment and the content of its work on different stages are analyzed indetail.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.387(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського